Freemotion lanserer 22 serien

Teknologi som motiverer dine kunder samt skaper økt retention.

  • Drevet av iFit, den fremste tilkoblede interaktive fitnessplattformen
  • Titusenvis av fengende interaktive iFit-treningsøkter og on-demand studiotrening ved å trykke på en knapp
  • IFIT innhold i verdensklasse, helt gratis for eiere av et treningssenter/box og utøvere ved kjøp av Freemotion 22-SERIEN
  • Profesjonelle olympiske idrettsutøvere og verdensberømte trenere coacher deg hver økt
  • Interaktivt utstyr som automatisk justeres for å matche terrenget som vises på skjermen og trenerkommandoen
  • Treningsøktene er tilgjengelige på flere språk

Freemotion kunngjør den globale lanseringen av den helt nye iFit®-drevne 22 SERIEN. Et revolusjonerende komplett cardio-sortiment med den første virkelig interaktive, tilkoblede treningsopplevelse for kommersielle treningssenter/boxer. Med klassens beste produktdesign og bransjeledende digitalt innhold on-demand, opplever brukeren en oppslukende og personlig virtuell trening som aldri før.

Den helt unike Freemotion 22 SERIES er helt interaktiv og responsiv for brukeren. Dette vil endre måten fitnessoperatører og bedrifter kobler seg til treningsstudioet/boxen og trening i hjemmet i moderne tid.
22-SERIEN inneholder bransjeledende produkter, inkludert REFLEX tredemøller, Incline Trainer og CoachBike ™, som vil være tilgjengelig fra slutten av 2020.


Lanseringen kommer etter kunngjøringen om at ICON Health & Fitness ("ICON"), verdensledende innen innovasjon, design og distribusjon av smart treningsutstyr og programvare, mottok en vekstinvestering på 200 millioner dollar, ledet av L Cattertons mest globale forbrukerfokuserte private equity-firma. Dette baner vei for Freemotion Fitness for å bli det ledende varemerke innen fitness på det globale markedet. Investeringen akselererer ICONs unike vekststrategi ved å levere sitt omfattende utvalg av interaktive iFit-treningsprodukter, inkludert lanseringen av Freemotion 22 SERIES.

 
Smart cardio er ikke nytt; det har eksistert i flere år, men pandemien har satt den i sentrum og veksten akselererer når vi beveger oss mot 2021. Med eiere som ønsker å investere i denne blomstrende trenden for å gi medlemmene de innholdsdrevne opplevelsene de ønsker og forventer, har Freemotion skapt noe helt nytt og inspirerende; en enestående interaktiv, tilkoblet treningsopplevelse.

 
“Vi har satt mennesker i hjertet av utviklingen av det nye cardioutstyret i 22-SERIEN. Hver del er nøye designet og utviklet for å levere en helt interaktiv, engasjerende, oppslukende og personlig opplevelse som aldri før. ” Dan Toigo, Senior Vice President og administrerende direktør for Freemotion Fitness.

Alt innhold som driver 22-SERIEN kommer eksklusivt fra iFit verdens ledende on-demand treningsplattform, som gir brukerne tilgang til et enestående voksende utvalg med tusenvis av utrolige coachledede treningsøkter. Freemotion 22 SERIES er tilgjengelig på flere språk og er filmet på fantastiske steder verden over, fra Paris til Patagonia så vel som i studio, og tilbyr ubegrensede treningsalternativer for å stimulere, motivere og inspirere brukeren. Hvert produkt i Freemotion 22 SERIES omdefinerer hva det vil si å være innholdsdrevet, og er interaktivt med automatisk justeringsteknologi som styrer hastighet, motstand, stigning eller synkronisering med trenerkommandoen. Ved å nøye simulere topografien til iFit Global Workout, får den ledende teknologien brukeren til å føle at de løper, går eller sykler med treneren sin; deltar i hvert trinn eller pedalslag for en unik, oppslukende og ekte opplevelse. Ved å fjerne behovet for å justere maskinen manuelt, lar det brukeren fokusere på treningen i stedet.

Brukere kan til og med velge verdensberømte konkurranseruter: for eksempel Tour de France 2020, som består av 112 turer som gjenskaper de 21 etappene i årets Tour. Å oppleve virkelige utfordringer holder brukeren motivert, noe som hjelper dem med å bygge viktige treningsvaner og oppnå mer enn de noen gang trodde de kunne. 

 

"Det er ikke bare tilkoblet kondisjon," forklarer Dan Toigo. 22-SERIEN gir en interaktiv, tilkoblet treningsopplevelse der du føler deg involvert i treningen. Utstyret samhandler med innholdet slik at du kan fly til et fjernt land, løpe blant statuer med iFit Trainer Tommy Rivers Puzey eller sykle langs Echi River i Kyoto, Japan med iFit Trainer Ashley Poulson og kjenne at du faktisk er der. Brukere kan utforske verden uten å forlate treningsgulvet og leve hvert trinn eller pedaltramp med treneren sin. Med et nesten uendelig utvalg av treningsøkter er Freemotion 22 SERIES den perfekte måten for operatører å holde medlemmene motivert for mer. ” 

HYPERPERSONALISERING MED ETT KNAPPETRTRYKK

Et enestående antall filteralternativer forbedrer brukeropplevelsen ytterligere ved å gi den unike muligheten til å velge trening etter varighet, trenere, kategori, intensitet, målområde, kontinent og sted. Et nivå av hyperpersonalisering som bare er tilgjengelig med 22-SERIEN, gir brukere fri tilgang til treningsøktene som er perfekte for deres treningsnivå, personlighet, preferanser og mål.

  
GÅ VIDERE MED GOOGLE MAPS ™

Et annet fremtredende trekk ved Freemotion 22-SERIEN som øker interaktiviteten, er muligheten for utøvere til å kartlegge sine egne ruter eller velge prestisjetunge konkurranseruter med Google Maps ™. Utstyret justeres automatisk for å matche terrenget på skjermen. Hvis brukeren vil løpe rundt i området de vokste opp i eller utforske en del av verden de alltid har ønsket å besøke, gjør Google Maps verden til sin treningssone. Fra trenerperspektivet kan de bruke Google Maps-funksjonen til å stille spennende, krevende eller målspesifikke utfordringer, for eksempel London Marathon-ruten eller gjenskape Milano - San Remo!

  

FORBINDELSEN MELLOM HJEM OG GYM

Med denne banebrytende cardio serien kan et treningssenter/box gi oppslukende og innholdsdrevne opplevelser som motiverer medlemmene mens de er "koblet" utenfor treningsstudioet gjennom medlemmers iFit-aktiverte hjemmeutstyr. Dette skaper en struktur som hjelper medlemmene med å utvikle sunne treningsvaner og oppnå bedre resultater, noe som fører til en økning i balanse og levetidsverdi.


GRATIS INNHOLD I VERDENSKLASSEN FOR OPERATØRER

Det som gjør Freemotion 22 SERIES til en reell mulighet og gamechanger for sektoren er at alt innhold er helt gratis for eierne og brukerne. Det er ingen forskudd eller abonnementsgebyrer knyttet til den nye interaktive 22 SERIEN fra Freemotion. Med nytt innhold som kontinuerlig oppdateres, fortsetter investeringen å øke i verdi og levere mer og mer til brukerne.

 

Dan Toigo: “Da vi utviklet 22-SERIEN, ble ingen ting overlatt til tilfeldighetene for å sikre at vi skapte den mest oppslukende, interaktive, resultatdrevne treningsopplevelsen på markedet. All teknologi og innhold er fokusert på å gjøre det mulig for brukeren å være i ett med treningen slik at de får mer ut av hvert treningsbesøk og utvikler en ekte lidenskap for treningen og i sin tur økt deltakelse, engasjement og retention. "

 

EN UNIK BLANDING AV INTERAKTIV PERSONLIG OPPLÆRING

Det er ikke bare de vakre filmene som gjør Freemotion 22 SERIES til en banebrytende cardio serie. Det omfattende utvalget av mer enn 100 verdensberømte trenere og profesjonelle OL-idrettsutøvere er enestående og tar trening til en ny dimensjon. Ved å kombinere instruksjonene og motivasjonen av høyeste kvalitet med fengende historiefortelling ansikt til ansikt, dele interessant informasjon om stedet og dets historie, snakke med lokalbefolkningen underveis og gi et innblikk i deres liv som etterligner reell interaksjon, er brukeren engasjert av trenerens personlighet.

"Disse iFit-superstjernene tilbyr mye mer enn bare treningsøkter, de vekker virkelig øktene til liv," sier Dan. “På grunn av den unike stilen med interaktiv personlig trening, føles det som om du kjenner disse menneskene, og fordi opplæringen i Freemotion 22 SERIES er progressiv, er det fine at du vokser sammen - utvikler en dypere følelse av forbindelse langs den delte reisen. Fra operatørens perspektiv driver dette tilstedeværelse, engasjement og kontinuitet, ettersom brukerne ikke kan vente med å komme tilbake til utstyret og fortsette sine givende reiser med sine favoritt iFit-trenere. "

Personlige trenere kan også dra nytte av å bruke den trenerledende kraften i 22 SERIEN. Ved å målrette en klient mot en bestemt treningsøkt eller treningsserie skreddersydd for individets program og mål, kan personlige trenere holde dem på sporet og gå mot de ønskede resultatene, samtidig som de gir tillit til å trene mellom øktene.

“Bransjen blir mer teknologidrevet hvert sekund; det handler ikke om når vi adopterer det, men hvordan," sier Dan." Vi tror virkelig at ved å fokusere på den interaktive tilkoblede opplæringsopplevelsen, levert gjennom 22 SERIEN, er operatørene i forkant for å møte utfordringene i den nye treningsalderen og dra nytte av muligheter og posisjonere seg for langsiktig fremgang. "

 

Se produktene her